Podul Millau- cel mai înalt și uimitor pod din lume

by Madalina Tasca on December 12, 2015
Cum funcționează ?

Îți place? Spune și altora!

Pinterest

Viaductul Millau este un pod rutier hobanat ce traversează valea Tarn, în departamentul Aveyron, localizat în Franța. Cel mai înalt pod? Impresionant nu?
Totul a început în octombrie 2001. Durata acestui pod este estimată la aproximativ 120 de ani. E posibil așa ceva? Vă transmit că da. Ideea fabuloasă de a construi acest pod a venit din partea constructorului-șef Michel Virlogeux, care nu este un inginer oarecare, lucru demonstrat de podul Normandie situat în nordul Franței (cel mai lung pod hobanat din lume).

Prin această realizare s-a depășit limita tehnologiei. Prima fază a proiectului constă în existența a  șapte stâlpi, așezați la intervale de 342 m, numerotați începând din nordul văii. În ciuda furtunii care a dus la prăbușirea a 4 000 de metri cubi de stâncă nu a determinat oprirea lucrărilor.
Împreună cu ideile unui faimos arhitect numit Lord Norman Foster care a realizat marele terminal al aeroportului Hong Kong conceptul podului a prins un alt aspect ce emană multă eleganță. Construirea stâlpilor a fost finalizată în noiembrie 2003, stâlpul doi cu o înălțime de 245 m fiind cel mai înalt.
Faza a doua constă în realizarea unor tabliere din oțel cu o lungime de 2,5 km la o înălțime considerabilă. Oare este posibil? Se pare ca da. Secțiunile realizate de către compania Eiffel au fost transportate cu ajutorul a 2 000 de convoaie și a poliției pe o anumită rută special aleasă.
Cu ajutorul unor serii de sisteme de lansare care pun tablierul pe un cric și-l împing înainte 600 mm din cele două părți ale podului, una de pe platoul Larzac și celălaltă de pe platoul Rouge, a început în februarie 2003 și s-a terminat în mai 2004.


După unirea platformelor, echipa de specialiști a trecut la ultima fază, cea de instalare a pilonilor care aveau o înălțime de 90 m și o greutate de 700 t. Montarea lor a avut loc cu ajutorul unei metode vechi de 4 000 de ani folosită de egipteni prin care s-a pus pe o platformă două turnuri enorme de oțel, ambele asigurate cu cabluri și echipate cu un sistem hidraulic capabil să ridice mii de tone,  ridicând fiecare pilon și pivotând câte puțin, până când a ajuns vertical. După ce au fost lansate cu bine în punctul de ancorare au fost montate cabluri care vor îndrepta platforma făcând-o să reziste la un trafic maxim. Cele 154 de hobane previn deformarea sau prăbușirea și au o rezistență la rupere de 25 000 de tone, destul pentru a opri 25 de avioane cu motoarele la maximum. Fascinant nu? Pentru toată construcția podului au fost utilizate 36 000 de tone de oțel și 206 000 de tone de beton.
În decembrie 2004 președintele Jacques Chirac inaugurează oficial podul Millau, moment de mândrie pentru Franța.
Deschiderea podului a avut un neașteptat succes, numărul de vehicule ajungând la 50 000 pe zi. Taxa de 7 dolari de mașină a adus o veste bună constructorului recuperând investiția de 478 de milioane de dolari.


Așadar, viaductul Millau care unește nordul Europei de  zona mediteraneană este poziționat atât de sus încât podul plutește deasupra norilor. Un bun exemplu pentru societate, nu-i așa?

Comments
Leave a reply

Leave a Response

Close
Fii suporterul nostru!
Prin click pe aceste butoane ne ajuți să devenim mai buni. Dă click acum.
Social PopUP by SumoMe